Graviditeten v. 36 (35+0)

Från babycenter.com :
Bebisen lägger fortfarande på sig - ungefär 28 gram om dagen. Den väger kring 2,7 kg och är ungefär 45 cm lång.
Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar. Detta gör att dina lungor och din magsäck får mer utrymme och det kan bli lite lättare att äta och andas.
Däremot kan det bli jobbigare att gå - för en del kan det kännas som om bebisen är på väg att ramla ut! Det fortsatta trycket på blåsan gör att du kan behöva gå på toa ofta.

Mina egna ord : Nu känner jag mig verkligen tung och trycket mot bäcket blir bara starkare och starkare . Har kännt rätt mycker förvärkar och nu känner man verkligen att det inte är långt kvar. Jag är ganska trött på att vara stor och otymplig nu. Vill bara att veckorna ska gå fort nu så jag kan få pussa och krama mitt älskade lilla underverk . Han bufflar runt i magen för fullt vilket är jätte mysigt och helt fantastiskt, men nätterna är näst inpå omöjliga.. Jag kan inte somna , för hur jag än ligger så gör det antingen ont i ryggen eller så är magen i vägen. Jag vaknar utav hans dundersparkar flera gånger under natten (om jag lyckas somna), springer på toa flera gånger om osv osv. Men även om det kan vara skitjobbigt ibland så är större utav tiden underbar ändå. Nu är det inte alls långt kvar tills min prins kommer till mig , gud vad jag längtar efter honom. Min kärlek till dig Theodor Max Joachim Lindberg , kan inte beskrivas i ord !




   (BILDEN ÄR LÅNAD )

Läs detta innan du kommenterar! Elaka och andra stötande kommentarer tas bort. Skriv in ditt namn och mailadress så jag kan svara på din kommentar.. Anonyma kommentarer publiceras inte och tas bort eftersom ja inte kan svara på dem !
Postat av: Ellen

Svar: Kan tänka mig det. Ju mer man väntar ju segare gar tiden...!

2009-06-20 @ 18:30:46
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Tompa J

NU är det nära du! Kommer upp med Emilio i augusti så får vi ta den där promenaden vi pratat om:D

2009-06-20 @ 18:33:23
URL: http://tomjestin.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Tycker du är så duktig, så att du vet, har ju själv fött tre barn och vet hur underbart det är och samtidigt lite overkligt. Jobbigt att gå?, det känner jag igen, och kissa ofta, tips? Har du provat med kuddar? i sängen, annars det är bara att härda ut, Som sagt snart är du mamma, många kramar Görel

2009-06-20 @ 19:20:46
Postat av: isa

gud va fantastiskt :D ja kan verkligen tänka mig dig sitta en kväll med teo previs dig och se på barnprogram :D hihi

2009-06-20 @ 20:42:06
URL: http://www.nogg.se/kingsjuggle
Postat av: emma

åh så härligt:)

2009-06-20 @ 21:16:01
URL: http://emmaeklunds.blogg.se/

Tyck till här sötnos !

Namn:
Besöker du bloggen ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0