Prinsen i min mage <3

När jag var på MVC i går , diskuterade jag och min BM mina förvärkar och mina misstankar om att vattnet gått, min BM ringde förlossningen som bad mig åka in för att göra en mer nogrann undersökning *SUCK*.. Så det var bara hem till mig, lämna Noelle där och plocka upp mamma för att sen åka in till uppsala och in på "Bedömningsmottagningen". När vi kom in så vart jag väl bemött av en helt underbar barnmorska som var sådär ``skön´´ som man vill att alla ska vara =) ..
Lyssnade hjärtat och mätte sammandragningarna i ca 20 min , PRINSEN mådde så bra så bra där inne .. Han gilla dock inte dosorna som satt fast på magen så han levde loppan där inne =) Men allt såg superbra ut..
Sedan fick jag komma in till en läkare som skulle göra en GYN undersökning på mig , vilket är typ det värsta jag vet ..
Efter undersökningen kunde läkaren konstatera att det INTE var en vattenavgång utan att de förmodligen var "slemproppen" som började lossna eller iaf gjorde sig redo för det .. Vilket är ett bra tecken. ( URSÄKTA SNUSKIG INFO) .. Men men det var ju "skönt " på sätt och vis , för hade det varit vattnet som gått och mina värkar inte kommit igång utav sig själv hade de varit tvungna att sätta igång mig och det är inte alltid så kul.  Så nu är det bara hoppas mina förvärkar fortsätter och blir mer intensiva och att slemmis kanske går  =) ..
Det är iaf bara 15 dagar kvar nu , i morgon TVÅ VECKOR =) Så de är bara att hålla ut den sista tiden , även om man är tokigt otålig just nu !

På MVC såg det iaf ut såhär =)

Symfys mått - 35
HB - 118 ( Har gått upp igen vilket är jättebra)
Blodtryck - 118/76
Theos Hjärta - 144


Läs detta innan du kommenterar! Elaka och andra stötande kommentarer tas bort. Skriv in ditt namn och mailadress så jag kan svara på din kommentar.. Anonyma kommentarer publiceras inte och tas bort eftersom ja inte kan svara på dem !
Postat av: Ellen Malmström

Åh, jag är så himla glad för din skull! :) Som jag sagt förut, jag tror du kommer bli en underbar mamma! Hoppas att allt går som det ska, för nu är det inte långt alls!

Massa kramar! <3

2009-07-10 @ 20:20:37
Postat av: Barbara

Skönt att allt var som det skulle..fortsätter att hålla tummarna att slempropp och vatten snart åker ut :-)

Stor kram

2009-07-10 @ 22:20:56
Postat av: Sara

gött att allt va bra me den lille, e lite smått avis att du snart ska få se ditt lilla hjärta, längtar så själv tills d e dax=)

2009-07-11 @ 00:23:33
URL: http://sajo.blogg.se/

Tyck till här sötnos !

Namn:
Besöker du bloggen ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0