11 dagar kvar och det börjar pirra lite =)

Tänkte att jag svarar nu på frågor jag fått och får rätt ofta..

- Är du inte nervös? ..

 Hittils har jag  inte känt mig så nervös och svarat att jag inte är nervös alls utan mer förväntansfull , men måste erkänna att nu börjar det pirra lite i magen , inte sådär överdrivet .. Men lite små fjärilar sådär =) Jag är absolut inte nervös på de "rädda" sättet utan som sagt på det förväntansfulla sättet. Jag längtar sjukt mycket efter den dagen jag får hålla min nyfödda son i min famn , det ska bli så spännande att se vad för liten krabat vi skapat och vem det är som jag legat och kittlat och pratat med.
Det är rätt sjukt hur starkt man kan älska någon ..


- Vem ska vara med dej på förlossningen?

Eftersom jag och Theodors pappa inte är tillsammans och inte har haft någon vidare relation så ska den som jag känner kan ge mej bäst stöd vara med , min mamma ! ´

- Hur ser din förlossningsplan ut? Ska du ta någon bedövning?

Jag vill självklart undvika bedövning om så går , min tanke är att jag ska klara mig helt på lustgas..
Det är min "plan" , men självklart är det svårt att avgöra OM man kommer ta annan bedövning. Det är ju helt beroende på hur "lätt " förlossning man går igenom.. Men däremot skulle jag känna att jag har så ont att jag verkligen inte står ut så tvekar jag inte att ta annan bedövning , det finns ju trots allt där för att hjälpa om man har så ont att man inte står ut mer..
Men jag vill och hoppas jag kommer kunna klara mig på lustgas!

- Kommer Theos Pappa vara delaktig?

JA ! Relationen mellan mig och S har varit riktigt upp och ner och väldigt körigt.. Vi båda har haft det jobbigt på olika sätt och vi har helt enkelt inte gått ihop ..
Men han kommer vara delaktig, självklart .. Han ser fram emot det här lika mycket som jag gör och han älskar sitt ofödda barn lika mycket som jag ! Theodor kommer bo med mej i början , då S får besöka oss hur ofta han vill sålänge han har respekt för mig och vi kan vara trevliga mot varandra ( vilket vi självklart kommer vara för vår son skull ). Sedan såfort det fungerar att S har Theo själv kommer Theo börja bo lite smått där med tills man kan ha mer bestämda dagar ..



Hoppas ni som undrat detta fått bra svar på era frågor , Undrar ni något mer så är det bara att fråga .. Tycker det är roligt att ni bryr er =)




Läs detta innan du kommenterar! Elaka och andra stötande kommentarer tas bort. Skriv in ditt namn och mailadress så jag kan svara på din kommentar.. Anonyma kommentarer publiceras inte och tas bort eftersom ja inte kan svara på dem !
Postat av: Julia - 19 år mamma till dotter på 3å år och gravid med nr 2.

har mjölk i huvudet nu(inte så konstigt kanske) så vet inte om jag svarat dig eller inte.. Tack så mycket:) Detsamma :) lycka till med Theodor!

2009-07-14 @ 17:04:08
URL: http://littlemommy.blogg.sey.blogg.se/

Tyck till här sötnos !

Namn:
Besöker du bloggen ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0